Cronulla and amazing Sue

Allmänt, Glädjestunder, Härvarande / Permalink / 1
Livet leker. Vi har lämnat Melbourne för länge sedan, hunnit besöka Tasmanien, rocka loss inne i Sydney CBD och likaså ute i Bondi samt att vi nu befinner oss ute i Cronulla, en mindre stadsdel av Sydney som jag skulle beskriva likt Helsingborg. Den södra delen av Australien är väldigt vacker och kusterna längs Sydney, både söder och norr om, är helt underbara. Vi har fått se fantastiska platser sedan vi först landade på Melbourne's flygplats för c. två månader sedan och lika så när det kommer till att träffa fantastiska människor. 

Tiden går väldigt fort och jag har tyvärr inte kunnat skriva på bloggen så mycket då min platta inte fungerat, men nu har jag köpt mig själv en tidig julklapp, en IPad. Nu kommer jag att utan problem kunna uppdatera och lägga ut bilder. Jag ser framemot att få vara mer aktiv här med åtminstone bilder då det är dem som mest beskriver det jag upplever här och nu bäst.

Som jag tidigare skrev så är vi i en "liten" förort till Sydney som heter Cronulla. Dock är Cronulla inte så litet som man kan tro då det bor runt 600.000 människor här vilket är väldigt mycket i jämförelse med Helsingborgs ynka c. 150.000 invånare. Cronulla omfamnas av en vacker kust med härliga stränder och klippor. Cronulla Beach är betydligt finare än Bondi Beach och den är dessutom mycket länge! Att bo i Cronulla är som att vara på solsemester någonstans vid Medelhavet. Sue som vi bor hos är dessutom hur trevlig och go som helst. Sue är en bekant till min mammas vän och hon är en härlig figur i sina bästa dagar! 

Redan första dagen var vi ute på en hajk med hennes sambos son och hans två vänner. Vi vandrade längskusten i en nationalpark vid namn Royal National Park på en 30 km track som kallas The coast walk. The coast walk börjar i Otford och slutar i Bundeena. Det var en riktigt fet upplevelse och vi hade galet kul även om det stundtals var jävligt jobbigt att vandra i 70 graders uppförsbacke med minst 10 kg på ryggen. Men det var värt all smärta för att få sova under bar himmel med ett vattenfall vid sidan om hela natten. Vandringen kommer nog bli den största höjdpunkten i från Sydney. 

Imorgon har fått lov att låna Sue's dotters bil för att köra ut till Blue Mountains och övernatta där till på tisdag. Vi ska bo på YHA Hostel i Katoomba. Förhoppningsvis kommer Blue Mt. vara lika vackert som the coast walk. 

Nu är det dags att sova, hade!


#1 - - Farmor:

Hej älskade Lina!
Det är höjdpunkterna att få höra av dig! Titta på de fina bilderna som du lägger upp,
Så mycket underbart ni får vara med om och så många härliga människor ni möter och får lära känna. Stark gjort att vandra med packning --- men belöningen kom då ni fick sova under bar himmel. Vår jord är underbar!!! Synd att vi inte har vett att vara rädd om den!
Nu väntar jag på att få hör hur det var i Blue Mountains?
Du sa att tiden kommer att gå fort .Så rätt du hade. Tänk att du varit iväg i två månader redan. Men du ska veta att jag saknar dig,samtidigt som jag gläds åt allt du får uppleva!😀
Tack för det jättefina kortet från dig som kom igår.!
Jag blev jätteglad!!! Nu ska jag gå och posta mina julkort
Eftersom jag inte kan skicka ett till dig så skickar jag all min kärlek till dig som tankeöverföring!😍❤️❤️❤️😍

Svar: Hej fina du! Kul att du läser och uppskattar mina inlägg. Vi har det helt underbart och vädret är galet varmt och gott. Solen skiner hela dagarna och ibland nästan för bra, men jag ska inte klaga när jag vet hur kallt det är hemma hos er. <3 Ja vandringen var verkligen värt det och alla myggbetten lika så. Blue mountains var också riktigt fint, ska skriva om det så fort jag fått över alla bilder. Så håll ut så kommer det snart.
Jag saknar dig med men snart ses vi igen, bara 6 månader kvar! ;)
Varsågod, glad att du tyckte om det. Puss och kram
Sleepless Days

Till top